کارخانه و پخش ظروف یکبار مصرف و ظروف گیاهی

معرفی و عرضه ظروف یکبار مصرف گیاهی محافظ و دوستدار محیط زیست

کارخانه و پخش ظروف یکبار مصرف و ظروف گیاهی

معرفی و عرضه ظروف یکبار مصرف گیاهی محافظ و دوستدار محیط زیست

ظروف یکبار مصرف از گیاهان(نشاسته ذرت یا سیب زمینی)

ظروف یبار مصرف گیاهی

در سال‌های اخیر استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در دنیا رشد چشمگیری داشته و بالا بودن سرانه مصرف این ظروف پلاستیکی در کشورمان باعث شده تا نام کشورمان نیز در بین 10کشور نخست پرمصرف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی مشاهده شود. 


آثار زیانباری که این ظروف برای سلامت افراد مصرف‌کننده و محیط‌زیست به همراه دارد باعث شد، برخی کشورها از سال‌های پیش تحقیقاتشان را برای پیدا کردن جایگزینی مناسب برای این ظروف آغاز کنند که در همین جهت موفق شدند با دستیابی به فناوری جدید، ظروف یکبار مصرف گیاهی را تولید کرده و آنها را جایگزین ظروف مشابه پلاستیکی کنند.


بطور خلاصه می توان مراحل تولید ظروف یک بار مصرف نشاسته ای را بصورت ذیل عنوان نمود :1)کنترل کیفی مواد اولیه 2)توزین مواد اولیه مورد استفاده 3) اضافه نمودن افزودنی ها 4)اختلاط وانجام واکنش های لازم استحصال خواص 5)کنترل موادخروجی از میکسر وتهیه گرانل6) انتقال گرانل به اکسترودر 7) تهیه شیت با عرض و ضخامتهای مختلف 8) عملیات ترمو و وکیوم فرمینگ 9) بریدن لبه های اضافی 10) بسته بندی ظروف 11)اسیاب کردن لبه های ضایعاتی وباز گرداندن به اول خط. این طرح در زمینی به مساحت 3500 مترمربع قابل اجرا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.